Doğa Kaşifleri Görev Başında

Doğa Kaşifleri Görev Başında

Projemiz uzaktan eğitim sürecinde de çalışmalarına devam etmiştir.

13.05.2020 591

DOĞA KÂŞİFLERİ GÖREV BAŞINDA

5/A Gökkuşağı sınıfı öğretmeni Elif ŞENEL BAYLAN rehberliğinde "Doğa Kâşifleri Görev Başında" eTwinning projesi yürütülmüştür.

İnsan beyninin en hızlı geliştiği ve öğrenme potansiyelinin en yüksek olduğu okul öncesi dönem geleceğimizin olumlu yönde şekillenmesi için çok önemlidir. Okul öncesi dönemde insan beyni ve biyolojik süreçleri hızla gelişir ve bu dönemdeki deneyimleri, ömür boyu sahip olacakları yaklaşımları, değer yargılarını, davranışlarını, alışkanlıklarını, becerilerini ve kimliğini belirler. Dolayısıyla hayatın ilk yılları, çocuklara doğa sevgisi kazandırmak ve sürdürülebilirliğe yönelik doğru tutum ve davranışlarını beslemek için iyi bir fırsattır. Bireylerin erken çocukluk döneminde bitki ve hayvanlarla ilgilenmesi ve doğadaki çocukluk yaşantıları olması ileriki yaşamlarında, çocukluklarında bu davranışları yapmayan kişilere göre çevre sorunlarına karşı daha duyarlı olduklarını ortaya koymaktadır. Çocukların doğa dostu bir yaşam tarzını benimsemeleri için doğa ve çevreye dayalı çevre eğitimi yaklaşımına eğitim etkinliklerinde yer verilmelidir.

İşte bu projedeki etkinlikler yardımı ile 3-6 yaş grubu çocuklar da günümüzün en önemli yaklaşımlarından biri olan proje yaklaşımı da kullanılarak, çocuğun çeşitli kaynakları kullanarak grup içinde işbirliğine dayalı araştırma ve inceleme yapmasına olanak sağlayarak yaparak yaşayarak, problemlere çözüm yolu bularak, sonuçları bizzat kendi görerek etkinliklere katılmasını sağlayarak çocukların, iklim değişikliklerinin nedenleri konusunda bilgilendirmek, ortaya çıkan sorunlar konusunda farkındalıklar oluşturmak, çevreye saygılı davranma gerekliliğini, doğanın bir parçası olduğumuz gerçeğini fark etmeleri gerektiğini sağlamak ve bunu doğaya dönerek, mümkün olduğunca onunla iç içe olarak, ileriki yaşamlarında çevreye sevgi, saygı temelinde yaklaşacak bireyler yetiştirmektir.

04-05-202013-05-2020