TÜRKİYE YÜZYILI MAARİ MODELİ OKUL ÖNCESİ

GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİNİZ İÇİN 

https://gorusoneri.meb.gov.tr/ ADRESİNDEN ULAŞIM SAĞLAYABİLİRSİNİZ


OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI'NIN TANITIMI Çağın gereksinimlerine uygun olarak bireylerden toplumların hızlı değişimine uyum sağlamaları, bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunmaları, küresel problemlerle başa çıkmaları beklenmektedir. Geçmişte salt bilgiye sahip olmak yeterli görülürken günümüzde bilgiyi davranış örüntülerinin içerisine dâhil etmek öğretim programlarının temel amacını oluşturmaktadır. Bu nedenle erken yaşlardan itibaren çocukların gelişimleri de göz önünde bulundurularak beceri temelli programlar planlanmakta ve uygulanmaktadır. Bu program da okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların beceri temelli bütüncül bir yaklaşımla ilkokula hazır bulunmalarını sağlamak amacı ile geliştirilmiştir. Program Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Beceriler Çerçevesi’ne uygun olarak hazırlanmıştır. Bu çerçeve’ ye göre becerilerin edinimi okul öncesi dönemden başlayarak 12. sınıfın sonuna kadar devam etmektedir. Bu nedenle bu program çocukların beceri ediniminin ilk basamağını oluşturmaktadır. Programda beceriler çocukların gelişim düzeyleri ve özellikleri doğrultusunda ele alınmıştır. Beceri temelli bu programda farklı becerilerin edinimi esastır. Amaç sadece alana özgü becerilerin kazanımı değildir. Aynı zamanda toplumun millî ve manevi değerleri, sosyal-kültürel yapısı, çağın gerektirdiği okuryazarlık becerileri ve bu becerilerin kullanılması için gerekli eğilimlerin kazandırılması gerekmektedir. Alana özgü beceriler programın ana yapısını oluşturur. Kavramsal beceriler ve eğilimler programın temel bileşenleridir. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, okuryazarlık becerileri ve değerler gibi programlar arası bileşenler de öğrenme ve öğretme yaşantılarının önemli unsurlarındandır. Programın kendi içinde yer alan öğrenme alanları ile yatay, bir üst öğrenme kademesi ile de dikey hiyerarşisi bulunmaktadır. Bu dikey hiyerarşi sayesinde çocuklar ilkokula ve daha sonraki yaşamlarında karşılaşacakları akademik ve sosyal zorluklara daha iyi hazırlanacaklardır. Program içerisinde yer alan aylık planlar ile öğretmenin hedeflenen becerileri ele alması, becerilerin birbirleriyle ilişkilerinin kurulması, ölçme ve değerlendirme süreçlerinin becerileri değerlendirmek için kullanılmasına ilişkin detaylar açık bir şekilde verilmiştir. 03-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-202403-05-2024



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi